Yleiset ehdot:
Oy Botnia KM-Trading Ab ylläpitää kuluttajakauppaa palvelevaa verkkokauppaa apukokki.fi-sivustolla, joka myy tuotteita Suomeen. Myyjän ja kuluttajan välisen kyseisessä verkkokaupassa tapahtuvan ostotapahtumasta seuraavan sopimuksen toisena osapuolena toimii aina Oy Botnia KM-Trading Ab.
Myyjänä toimivan Oy Botnia KM-Trading Ab:n yhteystiedot ovat:
Oy Botnia KM-Trading Ab (y-tunnus 2165133-9)
Lemmikkikatu 3
21110 Naantali
Yritys myy tuotteita kaikille täysi-ikäisille henkilöille Suomessa. Alle 18-vuotias voi tehdä ostoksia vain huoltajan suostumuksella. Asiakkaan tulee tilauksen suorittamiseksi verkkokaupasta hyväksyä nämä toimitus- ja maksuehdot.
Nämä toimitusehdot koskevat tuotteiden tilaamista verkkokaupastamme. Toimitusehdot ovat voimassa toistaiseksi ja pidätämme oikeuden niiden muutoksiin. Kuitenkin vahvistamme voimassaolevat toimitusehdot kunkin tilauksen yhteydessä. Mikäli sinulla on kysyttävää toimitusehdoistamme ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse: info@apukokki.fi.
Tuotteet ja tuotehinnat:
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja, jotka riippuvat tilauksella olevista tuotteista ja halutusta toimitustavasta. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkistathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat ovat verollisina, mikä ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Tilaaminen ja sopimus:
Osapuolten välille syntyy sopimus asiakkaan suorittaessa ostoksen apukokki.fi-verkkokaupasta. Hyväksymällä ostoksen asiakas myös vahvistaa tutustuneensa sekä näihin toimitus- ja maksuehtoihin että muihin dokumentteihin sivuillamme ja hyväksyvänsä niiden sisällön.
Voit tilata tuotteitamme verkkokauppamme sivuilta siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Toimitus:
Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.
Huomioithan, että sähköpostiosoitteesi sekä puhelinnumerosi oikeellisuus ovat tärkeitä, että saapuvasta lähetyksestä ja sen mahdollisesta noutamisesta voidaan olla sinuun yhteydessä.
Huomioithan, että Posti säilyttää paketteja 7 päivää. Postin pakettiautomaattiin lähetetyt paketit säilytetään 7 päivää.
Toimitusaika:
Normaali toimitusaika on 2-5 arkipäivää siitä, kun olemme vahvistaneet tilauksen sähköpostitse. Tiedotamme erikseen mahdollisista poikkeuksista toimitusajoissa.
Toimituskulut:
Tilauksesta veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Postitoimitus pakettiautomaattiin, Postikonttoriin tai Postin toimipisteeseen, hinta alk. 7,50€. Postin kotipaketti kotiin kuljetettuna hinta alk. 15.90€. Toimituskuluja ei palauteta mahdollisten tuotepalautusten kohdalla.
Kuitenkin seuraavat poikkeusehdot toimituskuluissa voimassa toistaiseksi:
Yli 120€ ostokset veloituksetta kotiovellesi
Yli 60€ ostokset veloituksetta lähipostiisi tai pakettiautomaattiin
Mikäli tilauksen arvo menee tuotepalautusten osalta yllämainittujen rajojen alle mahdollisten tuotepalautusten vuoksi, niin pidätämme postin kuljetusmaksun palautettavasta summasta.
Maksaminen ja maksutavat:
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Maksun välittäjä: Paytrail Oyj (tarkemmat tiedot maksun välittäjästä löytyvät kohdasta Maksupalvelutarjoaja).
Voit maksaa verkkokaupassamme kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Sekä Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express korteilla. Voit suorittaa korttimaksun Visa Electron ja Debit-korteilla, mikäli korttiisi on liitetty verkkomaksu-ominaisuus omassa pankissasi. Ota yhteyttä pankkiisi, mikäli ominaisuutta ei ole liitetty maksukorttiisi ja haluat hankkia kyseisen ominaisuuden. Korttimaksuissa valitse käytettävän korttipalvelun kuvake, jonka jälkeen sinut ohjataan turvalliseen korttimaksamiseen.
Maksatpa tilauksesi Visalla, MasterCardilla tai Visa Electronilla ostaminen on aina turvallista. Verkkokauppamme käyttää turvallisia Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamispalveluja, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukorttisi tietoja tallenneta järjestelmiimme. Kortinmyöntäjästä riippuen voit tarvita pankkitunnuksia vahvistaaksesi korttimaksun, joten mahdollisissa ongelmatilanteissa ota yhteyttä pankkisi asiakaspalveluun.
Mobiilimaksaminen on myös mahdollista verkkokaupan ostoksille MobilePay:n kautta.
Voit maksaa verkkokaupan ostokset myös lasku- ja osamaksupalvelulla Collector Bank. Tarkemmat tiedot ja ehdot löydät Collector Bank-palvelulle löydät sivuiltamme kohdasta: Lasku- ja osamaksupalvelu.
Tilaus- ja maksuvahvistus:
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Mikäli, emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Peruutusoikeus ja palautusehdot:
Kuluttajalla on oikeus Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostiimme info@apukokki.fi ilmoittaen alla olevat tiedot:
– Alkuperäisen tilauksen numero (löytyy sähköpostiin lähetetystä tilausvahvistuksesta)
– Palautuksen syy
– Yhteystietosi (nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero)
– Tilinumerosi rahojen palautusta varten.
* Saat meiltä palautusohjeet paluuviestinä
Peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä, pesemättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.
Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.
Paketin noutamatta jättäminen Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta Oy Botnia KM-Trading Ab:lle, on Oy Botnia KM-Trading Ab oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 19,90 € arvosta. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluun sähköpostitse.
Palautusosoitteemme:
Oy Botnia KM-Trading Ab
Lemmikkikatu 3
21110 Naantali
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet:
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme osoitteeseen info@apukokki.fi, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Asiakaspalvelu:
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä.
Otathan yhteyttä sähköpostitse:
Vastuunrajoitus:
Verkkokauppa apukokki.fi ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet:
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).